Az MCC Tanuláskutató Intézete kiemelt projektjének eredményeként egy tudományos kötet jelent meg, amely széles körű perspektívákat nyújt a klasszikus oktatási megközelítés újjáéledéséről, és amelyben 16 szerző szerepel az Egyesült Államokból és különböző európai országokból. Dr. Joanna Williams és Dr. Fodor Richárd szerkesztette a könyvet, amely nemcsak elméleti, filozófiai és történelmi megközelítéseket kínál, hanem gyakorlati megoldásokat és tanterveket is. A múlt ismerete minden generáció szellemi öröksége. Csak ennek birtokában fejlődhet a társadalom, mivel a régi tudás kritikai átvilágításon esik át, és új tudás halmozódik fel. Ahogy a több évszázad alatt felhalmozott bölcsesség generációról generációra öröklődik, a gyermekek megismerik az emberiség tudományos, művészeti és humanista vívmányait. Megismerik az absztrakt, az elméleti és a szép dolgokat. Ebben a panelben, az előadók a világ iskoláinak jelenlegi helyzetét vizsgálják. Feltárják a gyermekközpontú, progresszív és politizált tantervek problémáit és megvitatják az iskola és az otthon közötti feszültségeket, amelyek akkor keletkeznek, amikor a tanárok kifejezetten beavatkoznak a gyermekek életébe, hogy olyan meggyőződéseket és véleményeket alakítsanak ki bennük, amelyeket a családtagok nem osztanak. A panel a Tanuláskutató Intézet támogatásával valósul meg.

Könyvbemutató: Reclaiming Classical Education powered by Tanuláskutató Intézet
Könyvbemutató
Aug.
1.
péntek
12:20–13:20
MOL-Új Európa Alapítvány Színpad
Az esemény nyelve: angol

Glenn Fahey
a Centre for Independent Studies oktatáspolitikai igazgatója
a Centre for Independent Studies oktatáspolitikai igazgatója

Paige MacPherson
a Fraser Institute oktatáspolitikai igazgatóhelyettese
a Fraser Institute oktatáspolitikai igazgatóhelyettese

Zhang Wei
az UNESCO ASPnet Nemzetközi Központjának ügyvezető igazgatója és az East China Normal University professzora
az UNESCO ASPnet Nemzetközi Központjának ügyvezető igazgatója és az East China Normal University professzora

Joanna Williams
a Cieo alapítója és igazgatója, a Reclaiming Classical Education társszerkesztője
a Cieo alapítója és igazgatója, a Reclaiming Classical Education társszerkesztője
Moderátor:

Fodor Richárd
az MCC Tanuláskutató Intézetének kutatásvezetője, a Reclaiming Classical Education társzerkesztője
az MCC Tanuláskutató Intézetének kutatásvezetője, a Reclaiming Classical Education társzerkesztője