Az MCC Tanuláskutató Intézete kiemelt projektjének eredményeként egy tudományos kötet jelent meg, amely széles körű perspektívákat nyújt a klasszikus oktatási megközelítés újjáéledéséről, és amelyben 16 szerző szerepel az Egyesült Államokból és különböző európai országokból. Dr. Joanna Williams és Dr. Fodor Richárd szerkesztette a könyvet, amely nemcsak elméleti, filozófiai és történelmi megközelítéseket kínál, hanem gyakorlati megoldásokat és tanterveket is. A múlt ismerete minden generáció szellemi öröksége. Csak ennek birtokában fejlődhet a társadalom, mivel a régi tudás kritikai átvilágításon esik át, és új tudás halmozódik fel. Ahogy a több évszázad alatt felhalmozott bölcsesség generációról generációra öröklődik, a gyermekek megismerik az emberiség tudományos, művészeti és humanista vívmányait. Megismerik az absztrakt, az elméleti és a szép dolgokat. Ebben a panelben, az előadók a világ iskoláinak jelenlegi helyzetét vizsgálják. Feltárják a gyermekközpontú, progresszív és politizált tantervek problémáit és megvitatják az iskola és az otthon közötti feszültségeket, amelyek akkor keletkeznek, amikor a tanárok kifejezetten beavatkoznak a gyermekek életébe, hogy olyan meggyőződéseket és véleményeket alakítsanak ki bennük, amelyeket a családtagok nem osztanak. A panel a Tanuláskutató Intézet támogatásával valósul meg.

Könyvbemutató: Reclaiming Classical Education powered by Tanuláskutató Intézet
Közéleti beszélgetések
Aug.
2.
szombat
14:40–15:40
Bottyán híd színpad
Az esemény nyelve: angol, tolmácsolással

Glenn Fahey
a Centre for Independent Studies oktatáspolitikai igazgatója
a Centre for Independent Studies oktatáspolitikai igazgatója

Paige MacPherson
a Fraser Institute oktatáspolitikai igazgatóhelyettese
a Fraser Institute oktatáspolitikai igazgatóhelyettese

Joanna Williams
a Cieo alapítója és igazgatója, a Reclaiming Classical Education társszerkesztője
a Cieo alapítója és igazgatója, a Reclaiming Classical Education társszerkesztője
Moderátor:

Fodor Richárd
az MCC Tanuláskutató Intézetének kutatásvezetője, a Reclaiming Classical Education társzerkesztője
az MCC Tanuláskutató Intézetének kutatásvezetője, a Reclaiming Classical Education társzerkesztője